W dniu 6 lutego klasy I-III obejrzały prezentację zatytułowaną „Smog czy smok”. W czasie prezentacji uczniowie dowiedzieli się, m.in. co to jest „smog”, jakie są przyczyny powstawania tego zanieczyszczenia i jakie mogą być konsekwencje smogu dla zdrowia człowieka i środowiska naturalnego oraz jakie środki ostrożności należy zastosować w przypadku wystąpienia smogu. Następnie uczniowie malowali plakaty związane z tematyką smogu, a na koniec klasy drugie zmierzyły się w teleturnieju „Koło Fortuny”. Zadaniem uczestników było odgadywanie haseł z kategorii powiązanych z tytułem prezentacji „Smog czy smok”. Uczniowie doskonale się bawili, a jednocześnie utrwalali sobie informacje dotyczące niebezpiecznego zanieczyszczenia jakim jest smog.
Klasy IV-VIII obejrzały prezentację pt. " Smog. Zanieczyszczenie powietrza i jego wpływ na zdrowie człowieka". Po prezentacji klasy IV i V brały udział w konkursie na temat smogu. Wiedza i spostrzegawczość naszych uczniów była niezwykle imponująca.
Klasy VI, VII i VIII po obejrzeniu prezentacji przystąpiły do dyskusji na temat sposobów walki ze smogiem i działań na rzecz czystego powietrza. Szczególną uwagę uczniowie zwrócili na szkodliwy wpływ smogu na nasze zdrowie zarówno w krótko jak i długofalowym okresie. Podkreślali jak bardzo smog przyczynia się do powstawania chorób układu oddechowego ( tj. zapalenie płuc, czy astma oskrzelowa), układu krążenia( powoduje zawały, zatory, stany nagłego zatrzymania krążenia), układu nerwowego, a nawet chorób nowotworowych. Propozycje i spostrzeżenia uczniowie przedstawili w formie prac plastycznych, które społeczność szkolna może podziwiać na naszej auli.
Na zakończenie dnia odbył się apel podsumowujący nasze działania. Rozdano maseczki. Sprawdziliśmy stan zanieczyszczenia powietrza w Będzinie. Wręczono nagrody za udział w konkursie. Akcja spotkała się z dużym zainteresowaniem i uwagą społeczności szkolnej.